Főoldal » Agykontroll » Szokáskontroll

Szokáskontroll

Szokáskontroll

30 nap alatt bármilyen új szokás elsajátítható.

A szokások a tudatalattit irányítják, a tudatos elmét, viszont az akaraterő irányítja. Így akaraterővel bármilyen új dologba is kezdünk, az 30 nap után szokássá válik és észrevétlenül életünk része lesz.

A tudatalattinak mindig az kell, ami több örömöt kínál, így egész egyszerűen az elsajátítani kívánt új szokásunk által életünkbe kerülő örömökre kell fókuszálnunk.

 

Egy új szokás elsajátításához, vagy egy meglévő rossz szokás elhagyásához tedd a következőket:

  • Készíts örömlistát! Írd össze azokat az örömöket, azokat a jó dolgokat, melyekkel a változás járni fog!
    • Például: Ha dohányzásról szeretnél leszokni, írhatod, hogy:
      • több pénzem marad
      • a családom büszke lesz rám
      • jobbá válik párkapcsolatom
      • a gyerekek, miközben átölelnek, nem fogják azt mondani, hogy cigi szagom van
      • az éttermek elé nem kell kimennem a hidegbe, hogy elszívjak egy szál cigit stb.
  • Első nap: Az Elmetükre technikához hasonlóan alfa állapotban elképzelem először a fekete keretes tükörben magam az új szokás elsajátítását megelőző helyzetben, ahogy dohányzom. Látom a dohányzó énem. Végig gondolom, hogy miért is jó ez nekem. Majd ezt a képet eltolom képzeletemben balra.
  • 30 napon át minden nap: A fehér keretes tükörben meglátom magam az új szokás elsajátítása után. Itt már nem dohányzom. Látom a nem dohányzó, boldog énem. Beleélem magam ebbe a helyzetbe, elhiszem, hogy nem dohányzó vagyok. Például, virágokat szaglászok, sokkal intenzívebb az illatuk, gyerkőcök ölelgetnek, látom, ahogy a családom büszke rám. Jól érzem magam ebben az állapotban. A lényeg, hogy nem a kialakult rossz szokással küzdök képzeletedben, tehát nem a dohányzás utáni elvonási tüneteket látom, hanem az emiatt bekövetkező jó dolgokat, amelyek örömöt hoznak életembe.
  • A 30 nappal későbbi dátumot kijelölöm magamnak, és tényként közlöm elmémmel, hogy aznapra szokásommá válik az elsajátítandó új tevékenységem, mert az fog örömöt szerezni nekem, arra fogok vágyni. Például azt mondom, hogy február 22-én megszűnik a cigi utáni vágyam.

Az emberi agynak 30 napra van szüksége, hogy hozzászokjon valamihez, így 30 nap alatt bármilyen új szokást elsajátíthatsz.

 

Ajánlott videó:

Matt Cutts – Próbálj ki valamit 30 napig! című előadása

Válasz